Nu in de groep, en op weg naar Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frits en Lisette Couwenberg - WaarBenJij.nu Nu in de groep, en op weg naar Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frits en Lisette Couwenberg - WaarBenJij.nu

Nu in de groep, en op weg naar Halong Bay

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Frits en Lisette

13 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

We zijn op zaterdag avond met de hele groep gaan eten in "Little Hanoi". Dat was lekker en gezellig, en leuk om te zien wat voor mensen er in de groep zitten.

De volgende ochtend gingen we met de groep mee omdat volgens de Vietnamese gids het mausoleum van Ho Chi Minh wel open zou zijn. Maar helaas: zoals de reisgids al voorspeld had, was het dicht. We zijn wel gaan kijken naar zijn woning en de tuinen. Daarna zijn we naar het legermuseum gegaan met daarbij de vlaggetoren. Voor die toren was het te heet om daar op te klimmen, maar het museum was best aardig. Zeker ook omdat het de andere kant belicht van wat we altijd van de Amerikanen hoorden over de Vietnam War.

Toen was het tijd voor een lekkere lunch onder de bomen want bij mij was de puf er even uit.

Volgende halte was een kunstgalerie waar men op bestelling meesterwerken naschildert, desgewenst met je eigen hoofd in plaats dat van de Mona Lisa. Uit de voorraad hebben we daar een mooi schilderij gekocht dat we meteen daarop hebben opgestuurd. We zien wel wanneer het dan in Culemborg aankomt..

Toen zijn we naar de watermarionetten geweest. Een soort Jan Klaassen en Katrijn, maar dan in het water en met Vietnamese thema's. Grappig om te zien, maar de stoelen stonden zo dicht bij elkaar dat ik er niet tussen paste.

Op aanraden van ervaringsdeskundige Renske zijn we toen gaan eten bij het chique "Wild Lotus" restaurant. Beviel goed!

Vanochtend (maandag 13/10) hadden we nog de morgen vrij en zijn naar de oude brug over de Rode Rivier gegaan. Die wordt gebruikt voor treinen en voor bromfietsers en een enkele voetganger. De staat van onderhoud is niet best en ik was blij dat ik na een korte wandeling op de brug weer vaste grond onder mijn voeten had.

Om 14:00 uur zijn we per bus vertrokken naar Halong Bay. Dat is ongeveer 150 km, waar circa 4 uur mee gemoeid was. Inclusief een stop bij een zeer uitgebreide souvenierwinkel met mooie schone toiletten. Daar zagen we ook hoe circa 50 mensen bezig waren om schilderijen te borduren. Een echt monnikenwerk, waarvoor in dit geval ook veel gehandicapten werden ingezet. En als je dan ziet dat een klein schilderijtje maar 7 Dollar kost terwijl het vele uren borduren heeft gekost...

We zitten nu in het hotel in Halong Bay van waaruit we morgen een boottocht door de baai gaan maken.

Helaas lukt het niet om van hieruit ook foto's bij te sluiten, want de internetverbinding is niet vooruit te branden. Die komen dus wel de volgende keer...

Groetjes,

Frits en Lisette