Veel water in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frits en Lisette Couwenberg - WaarBenJij.nu Veel water in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Frits en Lisette Couwenberg - WaarBenJij.nu

Veel water in Halong Bay

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Frits en Lisette

14 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Zoals jullie wellicht al gezien hebben, hebben we inmiddels de fotos bij ons verslag van gisteren geplaatst.

En dan nu wat we vandaag, dinsdag 14 oktober, hebben gedaan. We zouden vroeg vertrekken, maar even leek het erop dat we pas later weg zouden gaan omdat het flink waaide en er dan niet uitgevaren mag worden. Gelukkig kregen we al snel toestemming om alsnog te vertrekken.
Met onze groep hadden we een eigen boot, en het was op zich ook helemaal niet druk, want het seizoen is hier voorbij. Jammergenoeg was het zicht in het begin ook slecht. Je zag wel de karstbergen, maar dan gehuld in de mist of regen, wat een speciale sfeer gaf. Gelukkig werd het later wat helderder en stopte de regen, zodat we beter konden zien hoe prachtig Halong Bay is.

De eerste stop was de grot van De Verrassing. Een mooie grote grot, die niet alleen stalachmieten en -tieten bevatte, maar volgens enkele reisgidsen "de penisgrot" werd genoemd (dit naar een stalachmiet die scheef hing en rood was uitgelicht).

Wat onderweg ook opviel waren talloze kunstmatige, drijvende eilandjes met daarop een hutje en bijvoorbeeld een kanoverhuur of een restaurantje.

Tweede stop was een eiland met daarop een hoge uitkijkpost (418 treden) en een klein strandje. Jammer dat de zon niet echt doorkwam, zodat onze zwemspullen droog bleven.
Daar hebben we ook onze eerste groepsfoto gemaakt.

Op de terugweg naar de haven kregen we een seafood lunch, met veel krab, vis, inktvis en dergelijke. Voor mij was dat niet echt een feestmaal, maar gelukkig waren er ook springrolls en had Lisette nog Sultanas...

Toen weer in de bus richting Hanoi. Onderweg zijn we bij een andere souveriershop gestopt, waar ontzettend veel soorten en modellen schalen, vazen en dergelijke werden gemaakt. Mooi om te zien hoe men dat doet...

Rond 18:30 uur waren we weer bij ons hotel. Vanavond moeten we vroeg naar bed, want ons vliegtuig naar Hue vertrekt om 06:00 uur, dus worden we om 03:30 opgehaald...

Groeten van Lisette en Frits

• 14 Oktober 2008 - 18:59

Wim&Han:

Fijn dat jullie zo trouw je dagboek schrijven. We volgen het dagelijks.
    Nog veel moois.

• 15 Oktober 2008 - 14:55

Loes Kooijman:

Hoi Frits en Lisette

Dit is het laatste bericht dat ik van jullie lees, morgen zijn we zelf op stap!!!Hoop net zoveel moois te zien als jullie, fantastisch hoor.
    Bedankt voot jullie telefoontje, nog heel veel plezier en tot over 4 weken.

Groetjes Teunis en Loes